pátek 10. srpna 2012

Ovocný koláč

Tentokrát jsem pekla švestkovo -  rebarborový.
U nás má tento recept velký úspěch, vždycky se po něm jen zapráší a 
proto peču velký plech a někdy ještě i koláčovou formu :o)
Recept je na velký plech, ale pozor,
 máme raději nízké těsto a hodně ovoce, 
takže nečekejte moc vysoký koláč, 
vysoký bude jen, když ho upečete v koláčové formě :o)
Dobrou chuť a krásný večer MArkéta



Ovocný koláč s drobenkou
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 hrnek mléka (může být i jogurt, kyška, podmáslí)
 1/2 hrnku oleje
 2-3 vejce (podle velikosti)
 prášek do pečiva 
na posypku máslo, cukr, pol. a hl. mouku
ovoce - borůvky, meruňky, švestky, jahody, rebarbora, rybíz, třešně, maliny, ostružiny, hrušky, broskve co vás prostě napadne 


Všechny přísady na těsto smícháme a vylijeme na vymazaný a  moukou vysypaný plech. Na těsto nasypeme omyté a okapané ovoce a posypeme posypkou. Pečeme ve vyhřáté troubě dokud posypka nezezlátne a pak už přeji dobrou chuť :o)

Posypka, změklé máslo zpracujeme (nejlépe rukama) s cukrem (dávám podle chuti a kyselosti ovoce) a moukami (dávám půl na půl), protože dělám od oka nevím přesnou gramáž, ale měla by mít konzistenci pevnou a drolivou, né lepivou.



Švestkovo - rebarborový





Jen švestkový




Borůvkový




11 komentářů:

  1. Dostala jsem na ně chuť. :)) Krásný večer Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci dobré ráno, tak šup pro ovoce a za pár minut to u vás může taky vonět. :o) K rásný den MArkéta

      Vymazat
  2. Markétko krásné fotečky,úplně se mi sbíhají sliny,musím zítra také upéct nějakou dobrotu:-)Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo dobré ranko, já bych si zase dala nějakou slanou dobrotu. A co bude u Vás o víkendu dobrého? MArkéta

      Vymazat
  3. tak borůvkový bych si dala:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) Borůvkový mám také nejraději :o) Pěkný víkend MArkéta

      Vymazat
  4. Všetky vyzerajú veľmi jedlo a krásne nafotené. Ako z katalógu.
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emily dobré ráno. Ďakujem moc za pochvalu a aj za návštevu na mojom blogu. Budem rada, keď sa zase niekedy prídete juknout :o) pekný víkend Markéta

      Vymazat
  5. Markétko a nezbyl nějaký? Úplně jsi mě navnadila a asi také upeču, včera jsem koupila švestky, tak honem do toho. Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Jů Věruš už né, ten byl převážně pro zedníky a jen se po něm zaprášilo :o) Ale určitě ho zkuste a je jedno jaké ovoce tam dáte, vždycky je dobrý :o) MArkéta

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to nádherně. Já mám nejraději borůvkový.

    OdpovědětVymazat