sobota 14. června 2014

Tak trochu RAW dort



Dobrý den.

Dneska mám inspiraci pro ty, kteří milují čokoládové či kakaové dortíky a sladkosti, ovšem tuhle dobrotu můžete mlsat bez výčitek.
Mám v práci kolegyni, která je krásná, mladá, chytrá, plná energie, štíhlá a vůbec je to úžasný člověk s trošku jiným pohledem na svět, než má většina dnešní populace a možná proto je i zdravá jako řípa.
Její jídelníček neobsahuje maso, ale zato spousta zeleniny a mnoho jídla v RAW kvalitě. Teda povím vám nic pro mě, u tohohle životního stylu se moc nenajíte a hlavně máte hodně omezené množství potravin a já, která miluje maso, bych asi steskem po něm umřela :o)))) No a taky všechno RAW je i děsně drahé. A co vlastně RAWťáci nejvíce baští? Semínka, ořechy, syrovou zeleninu a ovoce, sušené ovoce, ale to musí být sušeno jen do 42st. a to proto, aby se zachovaly všechny vitamíny a enzymy. Takže v této "dietě" se vlastně nikdy vůbec nevaří, proto je to SYROVÁ- ŽIVÁ strava.
No a z čeho je ten můj dnešní kuchařský počin? Co v něm je RAW - avokádo, banány, jahody, slunečnice, ořechy, kokos. A co né? Kakao je holandské, cukr (v raw variantě by měl být javorový nebo agáve sirup, šel by i med, ale ten já nemám ráda, jen v čaji s citrónem) piškoty a trocha rumu :o)))
Pokud by někoho zajímalo, jak jsem ho dělala, dám zde recept, ale pozor je to vše od oka, nic jsem nevážila, dala jsem, co jsem doma měla :o))

Korpus - rozmixované piškoty, slunečnice a ořechy (můžete použít i jiná semínka, nebo třeba sušené ovoce), pak jsem do sypkého základu přidala kokos a  trochu rumu a krému, aby to dostalo tu správnou konzistenci.
Krém - den předem namočené kakao ve studené vodě, cukr, rozmačkané avokádo a banán + trošku cukru. Vše se vymíchá do hustého krému.

Forma se vyloží fólií a na dno se namačká těsto, na něj pak nakrájíme banány a jahody no a na ně se napatlá krém. Nakonec zdobíme ještě ovocem. A to je vše. Díky rozmixovanému banánu a avokádu, dostane krém chuť trochu máslovou a jemnou.
 Pokud se někdy odhodláte recept vyzkoušet, dejte prosím vědět, jak se vám povedl a jak chutnal.
 

Krásný víkend MArkéta










A ještě jeden dobrý bezmasý oběd :o)) Pohankovo, vločkový cukeťák. Tentokrát se mi povedlo ho tak dobře dochutit, že si drahý myslel, že je i s masem. Chutnal mu a důkazem je to, že si ho dnes bere na svačinu do práce :o) 
Taky máte velkou radost, když se vám něco povede a ostatním táááááák chutná?


7 komentářů:

  1. Markétko, máš moc krásný blog a ten cukeťák vypadá úžasně. Hned bych taky kousek ochutnala.
    Přeji pěkný start do nového týdne. Renáta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni dobrý den, moc děkuji za chválu.Cukeťák už není, zblajznula ho celá rodina a kupodivu fakt chutnal všem. Však ho zkuste, není to nic těžkého.Pěkný den

      Vymazat
  2. Markétko, vypadá to fakt mňamózně. Určitě vyzkouším, děkuji za inspiraci. Přji krásný zbytek víkendu Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko děkuji za pochvalu a nakouknutí, u nás to mělo velký úspěch a kdy že to budu znova dělat? To se mě ptal můj masožravý a buchtožravý muž :o))))) pěkný den MArkéta

      Vymazat
  3. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku www.vyhledejrecepty.cz kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 100 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany.
    Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    Tunde
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Markétko, najdu někde recept na tvůj cukeťák? Vypadá výborně, obyčejně ho dělám se šunkou a sýrem, ale ten tvůj recept bych taky ráda vyzkoušela. Díky za inspiraci, máš nádherný svět, jen tak dál! Markéta S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, omlouvám se za pozdní odpověď, zde je něco jako recept :o)) http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=153366&user=54948

      pěkný večer MArkéta

      Vymazat